Zwiad odnajduje nową planetę z symbolami odpowiadającymi Asgardczykom. Na miejscu nikogo nie znajdują, ale pułkownik O'Neill zostaje na chwilę unieruchomiony przez obce urządzenie, a po powrocie do bazy zaczyna mówić w obcym języku. Bezwiednie wprowadza również do ich systemu mapę galaktyczną, na której umieszczone są wrota nie odkryte jeszcze przez Goa'uldów. Okazuje się, że pułkownik zdobył wiedzę Starożytnych, którzy byli twórcami sieci wrót, a Goa'uld je tylko przejęli. Zwiad wysłany do jednej z takich lokalizacji zostaje tam jednak uwięziony, gdyż nie może wprowadzić koordynatów powrotnych, a grozi im śmiertelne niebezpieczeństwo z powodu gwałtownie rosnącej temperatury. O'Neill dzięki swej nowej wiedzy przedstawia rozwiązanie problemu i ekipa powraca bezpiecznie. Chwilę później otwiera jednak połącznie z odległą galaktyką, gdzie spotyka Asgardczyków, którzy osiedlili świat Starożytnych. Tworzą oni sojusz czterech ras, a ludzie mogą kiedyś dołączyć jako piąta. Asgardianie leczą mózg O'Neilla, a po powrocie opowiada o świetlanej przyszłości ich rasy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz