Na początku lat 90-tych Nintendo było niekwestionowanym liderem na rynku konsol. W Japonii pojawia się jednak nowy gracz Sega i szybko podbija serca graczy dzięki swej 16-bitowej architekturze, która daje nowe możliwości oraz lepszą grafikę i dźwięk. By dorównać liderowi konieczna była agresywna kampania reklamowa. Sega potrzebowała czegoś co będzie mogło konkurować z Mario i w ten sposób powstał Sonic. Idąc za ciosem Sega wraz z MTV zorganizowała w USA wielki turniej mający wyłonić mistrza gier. Przedsięwzięcie było zdecydowanie głośne, przebojowe, a co za tym idzie bardzo podobało się młodzieży. Kolejnym krokiem, który miał podkreślić unikatowość Segi było rozwinięcie gier sportowych, które w końcu zaczęły przypominać swą realnością rzeczywiste mecze w różnych dziedzinach sportu. W tym celu Sega wydajnie współpracowała z EA Games.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz