Bardzo ciekawa nowa gra. Każdy z graczy wciela się w konkretną siłę natury, a następnie wspólnie z resztą próbuje powstrzymać napływ kolonizatorów. Co rundę losowana jest karta, która wyznacza obszary na mapie, na których pojawią się eksploratorzy. Karta ta odkładana jest na pierwsze pole specjalnego toru. Pod koniec rundy wszystkie karty z tego toru przesuwane są do przodu i w kolejnej rundzie na polach gdzie pojawili się eksploratorzy odbędzie się akcja budowania, a w kolejnej turze akcje dewastacji. Duchy wyspy mają różne akcje, które generalnie sprowadzają się do przesuwania znaczników, niszczenie ich lub wprowadzanie chwilowej zmiany panujących na danym polu zasad. Z prawie każdym działaniem duchów natury wiąże generowanie strachu wśród kolonizatorów, co wiąże się z dodatkowymi bonusami dla graczy, dzięki którym łatwiej jest zapanować nad sytuacją na planszy. Gra ma dość specyficzny przebieg, gdyż najtrudniej jest na samym początku, a z biegiem kolejnych tur robi się coraz łatwiej, aż w końcu osiąga się druzgocące zwycięstwo. W pierwszej rozgrywce udało nam się wygrać, choć początkowo spodziewaliśmy się sromotnej klęski. Siły graczy i obszary wpływów rosną jednak z każdą turą, a możliwości przeciwnika, przynajmniej w wersji dla początkujących są dość ograniczone. Bardzo jestem ciekaw jak rozgrywka potoczy się na wyższym poziomie.
Ocena: 4/5
Ocena: 4/5
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz