Po złożeniu się w ofierze Neo zostaje wskrzeszony przez maszyny, gdyż jeden z programów analitycznych ma pomysł na nową wersję Matrix'a. Po wielokrotnych próbach kontrolowania Neo dochodzi w końcu do wniosku, że kluczem do tego jest Trinity. Okazuje się, że wystarczy oboje trzymać blisko siebie, ale z nowymi tożsamościami bez pamięci o przeszłości. Neo wiedzie życie informatyka, który stworzył rewolucyjną trylogię gier Matrix i cierpiący na problemy z odróżnieniem rzeczywistości od fikcji, które leczy w gabinecie psychologa. Zaburzenia się jednak nasilają i w końcu nawiązuje kontakt z ruchem oporu oraz Morfeuszem, który stał się zbuntowanym agentem. Po przebudzeniu zauważa drugą kapsułę z Trinity i podejmuje próbę jej przebudzenia. Nagle okazuje się jednak, że psychiatra jest w rzeczywistości programem analitycznym, który ich wskrzesił i demonstruje teraz swą moc dając Neo wybór powrotu do kapsuły albo śmierć ukochanej. Neo pozornie godzi się na układ, ale w rzeczywistości wprowadza w życie plan odłączenia Trinity bez przebudzenia. W momencie poddania się po raz ostatni spotyka swą wybrankę, a ta świadomie odrzuca otaczającą ją iluzje i wspólnie ucieka ścigającym ich strażnikom. W kulminacyjnym momencie to Trinity odkrywa w sobie moc latania, dzięki której oboje odzyskują wolność i moc kontrolowania Matrix.
Wymuszona kontynuacja doskonałej trylogii, z kiepskimi, w porównaniu z oryginałem, efektami specjalnymi, a do tego słabą i naciąganą fabuła nastawioną głównie na sceny akcji.
Ocena: 3/5
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz