Jako przywódca plemienia stajesz do wyścigu z innymi graczami o prym w świecie. Miarą tego są oczywiście punkty PZ, które zdobywa się podczas naliczania na początku każdej z pięciu tur gry. PZ otrzymujemy za w pełni zabudowane wiersze i kolumny na planie stolicy, poziom nauki oraz dodatkowe punkty z odkrytych pól torów czterech rodzajów budynków. Całość ogranicza się więc do postawienia jak największej ilości budynków, a tę czynność możemy wykonywać dzięki postępowi na czterech torach domen (armia, technologia, nauka i ekspansja). Prócz budowania możemy również poszerzać swe terytorium. W pierwszej kolejności dokonujemy zwiadu, co daje nam dodatkowe zasoby, a potem możemy zająć teren. Dodatkowo punktowane są jeszcze takie osiągnięcia jak zajęcie środkowego pola, przejęcie dwóch terytoriów oraz ukończenie domeny. Każe z plemion ma unikatowe cechy, które determinują jego rozwój, a przynajmniej wskazują najbardziej efektywną ścieżkę.
W pierwszej rozgrywce, jak zwykle, poruszaliśmy się trochę po omacku co usprawiedliwia bardzo niski wynik Mareckiego. Wygrał Andrzej z 233 PZ, druga była Marta z 215 PZ, zaraz za nim ja z 212 PZ i też blisko Mariusz z 209 PZ. Na końcu Marecki z 111 PZ. Od początku prowadził jednak Mariusz, ale swoje rundy zakończył jako pierwszy co reszta umiejętnie wykorzystała by go przegonić.
Ocena: 4/5
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz