sobota, 21 kwietnia 2012

LEGO Batman

Jedna z moich ulubionych serii gier tym razem oparta została na pierwszych czterech filmach o Batmanie. Wszystko oczywiście przedstawiono ze znamiennym dla całego cyklu humorem i przymrużeniem oka. Gra składa się z trzech epizodów, każdy po pięć plansz, w których wcielamy się w rolę Batmana i Robina, oraz trzy podobne epizody, w których tym razem wcielamy się w przestępców, a więc Jokera, Pingwina, Two Facea, Riddlera i wielu innych. Jak zwykle na każdej planszy należy odnaleźć dziesięć minikitów oraz jeden red brick, które umożliwiają wykupywanie dodatków ułatwiających grę. Rozgrywka jest niemal identyczna jak w przypadku innych gier z cyklu, różnica polega jedynie na innej otoczce fabularnej. Jak do tej pory grałem już we wszystkie legutkowe gry, a tę mogę uznać za przeciętną. Jej przejście zajęło mi 30 godzin, podczas których ukończyłem grę w 100%.
Ocena: 4/5



2012.04.14-15 (12 godzin)
Przeszedłem w trybie historii trzy części przygód z batmanem w roli głównej. Pierwsza dotyczyła włamania Riddlera do rezerw złota, przeciwnikami są tu w kolejnych epizodach Clayface, Mr. Freeze, Two-Face, Poison Ivy i oczywiście sam Riddler. Rozdział ten powstał w oparciu o film 'Batman Forever' z 1995 oraz 'Batman & Robin' z 1997, trzeci i czwarty z cyklu serii.
Drugi rozdział to opowieść o Pingwinie, któremu w jego niecnych czynach towarzyszą Catwoman, Killer Croc, Man-Bat i Bane. Ta część była widocznie inspirowana 'Batman Returns' z 1992, z Michaelem Keatonem w roli Batmana.
Ostatnia, trzecia część, to spotkanie z Jokerem, który wspomaga się takimi indywiduami jak Mad Hatter, Harley Queen, Scarecrow oraz Killer Moth. Tutaj wzorowano się na pierwszej części przygód Batmana z 1989 roku, również z Michaelem Keatonem.
Po ukończeniu trzech epizodów miałem zaledwie 26% ukończonej gry, jakie więc było moje zaskoczenie, gdy odkryłem, że przenosząc się do Arkham Asylum mogę przejść te trzy rozdziały kierując gangsterami. Można więc towarzyszyć wydarzeniom, których efektom stawiałem wcześniej czoła jako Batman. Na razie udało mi się Przejść pierwszy rozdział oraz drugi do połowy. Powoli odblokowują mi się wszystkie postaci, dzięki którym można będzie w pełni eksploatować wszystkie plansze w trybie wolnym.
Aktualnie ukończyłem grę w 45%

2012.04.16 (4 godziny)
Przeszedłem resztę misji bandziorów i mam odblokowane wszystkie postaci, poza dwoma. Teraz mogę przystąpić do pełnej eksploracji poszczególnych poziomów w trybie wolnym wraz ze wszystkimi dostępnymi typami bohaterów.
Na liczniku 67%

2012.04.17 (3 godziny)
Zebrałem wszystkie mini kity i czerwone klocki w pierwszym epizodzie, zarówno jako bohaterowie jak i przestępcy.
Stan ukończenia 72%

2012.04.18 (3 godziny)
Zebrałem wszystko na drugim epizodzie przestępców. Mam już wykupione wszystkie mnożniki: 2,4,6,8,10, radar mini kitów i red bricków oraz magnez monetek.
Licznik 85%

2012.04.19 (1 godzina)
Zmagam się z upierdliwą planszą, na której trzeba zjechać przez 5 bramek, niestety jeden błąd i muszę zaczynać poziom od poczatku.

2012.04.20 (3 godziny)
Zebrałem wszystko na poziomach bandytów i uwolniłem wszystkich 25 zakładników, dzięki czemu mogłem wykupić postać Hasha.
Stan ukończenia 91%

2012.04.21 (5 godzin)
Zebrałem wszystkie znajdzki, wykupiłem ostatnią postać Ra's al Ghul, a także wszystkie dane (ostatnia to po prostu pytanie 'Czy to już koniec?', ale kosztuje 4 mld). Zebrałem też milion monet na dodatkowej planszy bohaterów i bandziorów.
Stan ukończenia 100%

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz