piątek, 28 października 2011

Discworld - Glory to Rome - Munchkin

Discworld - Całkiem ciekawa gra polegająca na osiągnięciu sobie tylko znanego celu przed innymi graczami. Środkiem do zwycięstwa jest przejmowanie kontroli nad dzielnicami Ankh-Morpork poprzez stawianie budynków, rozstawianie agentów i zbieranie kasy. Dodatkowym urozmaiceniem są wykonywane przez graczy akcje oraz pojawiające się od czasu do czasu zdarzenia.
W rozgrywce ja zacząłem jako Vimes, którego celem jest po prostu niedopuszczenie do zwycięstwa pozostałych graczy, potem jednak zmieniłem to na standardowe opanowanie 5 dzielnic. Andrzej był Vetinarim i dążył do ustawienia 10 szpiegów w różnych dzielnicach, niestety jego dążenia zostały zauważone. Za to Marek po cichu zdobył 50 dolarów i wygrał jako Chrysoprase.
Ocena: 3/5


Glory to Rome - Gra karciana polegająca na budowaniu budynków na chwałę Rzymu i Nerona. W tym celu w każdej rundzie wykonujemy jeden z dostępnych na ręce rozkazów budowy, zbierania lub przenoszenia towarów lub nawiązywaniu kontraktów z rzemieślnikami. Pozostali gracze mogą jedynie podążać za aktualnym rozkazem lub dobierać karty. Na końcu gry podlicza się wartości ukończonych budowli i majątku zgromadzonego w skarbcu.
Podczas naszej gry korzystaliśmy z zasad podstawowych, a więc ignorowaliśmy właściwości budynków. Wygrał znowu Marek z 17 punktami, kolejny byłem ja z 15 i Andrzejus z 14.
Ocena: 3/5


Na koniec rozegraliśmy jeszcze szybką partyjkę w Munchkina z dodatkiem Wróżki. Dzięki temu za każdą pomoc w walce dostawaliśmy dodatkowo kartę wróżkowego pyłku z unikatową zdolnością. Wygrałem ja przed Markiem i Andrzejem, głównie dzięki pyłkom i dużej ilości skarbów.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz