Will i Lyra, znowu razem, szukają sposobu by naprawić pęknięty sztylet, a jedyną osobą do tego zdolną jest niedźwiedź Iorek, mistrz kowalstwa. Ten ma jednak wątpliwości, gdyż dzieci chcą wykorzystać artefakt by udać się do Krainy Umarłych, gdzie przebywa obecnie ich przyjaciel Roger. Okazuje się jednak, że by zespolić nóż potrzebny jest skoncentrowany umysł właściciela co wymaga od Willa niezwykłego wysiłku psychicznego. Udaje im się i razem wkraczają do krainy, za którą nie ma juz niczego. W tym samym czasie lord Asriel bierze w niewolę Coulter, która podczas przesłuchania twierdzi jednak, że każde jej dotychczasowe działanie miało na celu ochronę córki przed Magisterium i w związku z tym jest gotowa do nich dołączyć jeśli ich intencje będą się pokrywać. Asriel, by przesłać wiadomość swym wrogom, zabija przetrzymywanego anioła, a Coulter wykorzystuje towarzyszące temu zamieszanie by porwać statek, uciec i samotnie poszukiwać córki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz