Grupą docelową Purdue Pharma są głównie regiony górnicze, gdzie często dochodzi do urazów wymagających uśnieżenia bólu. Szybko okazuje się jednak, że reklamowany okres 12 godzin działania leku jest często zdecydowanie krótszy. Firma wymyśla więc nowe zjawisko medyczne zwane bólem przełomowym i zalecają wówczas podwojenie dawki. Sytuacja taka jest dla nich korzystna finansowo, gdyż mocniejszy dawki są droższe, mimo że koszt produkcji jest praktycznie taki sam. Dość szybko więc pacjenci używający OxyContin samowolnie lub z przepisu lekarza zwiększają dawkę, a Purdue wypuszcza na rynek tabletki o coraz większej dawce. Zespół agentów tymczasem analizuje reklamy firmy, które nie podają nazwy leku i jak się później okazuje były przygotowywane jako akcja społeczna walki z bólem, a w ostatniej fazie montażu użyte jako reklama konkretnego leku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz