Zombidle to przeglądarkowa gra typu Idle, w której wcielając się w rolę czarnoksiężnika-nekromanty niszczymy kolejne królestwa i rozbudowujemy swą armię. Każdy kolejny poziom jest trudniejszy i wymaga większej mocy. Do niszczenia osad wykorzystujemy kilka rodzajów potworów, z czego każdy z nich może być powielany wielokrotnie. Dzieło zniszczenia dostarcza nam czaszek, które są walutą, za którą możemy kupować kolejnych swych żołnierzy. Zwiększając ilość danego typu potwora do poziomu 100 otrzymujemy kolejno cztery różne umiejętności zwiększające ich moc. Dostępne potwory to kolejno zaczynając od najsłabszych: Zombie Horde, Giant Zombie, Red Knight, Blue Specter, Swarm of Bats, The Big Plague, The Black Lich, Flying Squid oraz The Tomb King. Dodatkowym potworem jest sam Bob, czyli nasz czarnoksiężnik oraz Carl The Monolith, który mnoży naszą moc.
Nasza droga wiedzie przez kolejne królestwa, które zawierają coraz silniejsze osady do zniszczenia, a na końcu strzeże ich boss. Siła osad w tym świecie mieści się w zakresie od 1 do 5000. Po podbiciu wszystkich regionów można skorzystać z bramy, która przeniesie nas do świata równoległego, identycznego z tym, z tą różnicą, że siła osad zawiera się w przedziale od 4000 do 29000. Dodatkowo, zabijając bossa w każdym regionie, otrzymujemy szansę na pojedynek z czarodziejem tej krainy podczas resetu postaci. Wygranie z czarodziejem daje nam jedną z 14 'Black orb', które mnożą naszą siłę.
W osiąganiu większej mocy pomaga nam rozbudowa własnego piekła o budowle, które prócz zwiększania mocy i wartości zdobywanych czaszek, dają tez możliwość produkowania artefaktów oraz ulepszania własnego czarnoksiężnika o lepsze organy.
Artefakty zdobywa się z skrzyń rozrzuconych w krainach i można je łączyć uzyskując silniejsze przedmioty. Ostatecznie najważniejsze są kryształy zwiększające moc oraz wartość czaszek. Inne, które zdobywało się w trakcie różnego rodzaju eventów, pozwalały na rozszerzenie funkcjonalności gry oraz poszerzenie dotychczasowych zdolności.
Laboratorium pozwala wymienić w naszym czarnoksiężniku mózg, serce oraz paluch, by w ten sposób znacznie zwiększyć jego moc. Organy te można kupić, ale te naprawdę wartościowe pojawiają się niezwykle rzadko i trzeba na nie wytrwale polować. Po osiągnięciu pozornie maksymalnego poziomu, można dokonać resetu, który skutkuje zdobywaniem 'White orbs', czyli kolejnej waluty w grze. Innymi walutami są też dusze zabitych, kryształy oraz Bloodstones.
Żmudne rozwijanie swej postaci oraz armii zajmuje niemiłosiernie dużo czasu i w rezultacie od dłuższego czasu gra ta działa w tle, a ja co jakiś czas dokonuje tylko modyfikacji. Mimo wszystko udało mi się podbić wszystkie królestwa i pokonać chroniących ich czarodziejów.
Zaawansowanie można ocenić na podstawie kilku czynników, jak choćby maksymalna moc postaci, ale bardziej miarodajna jest ilość zdobytych osiągnięć (ja zdobyłem wszystkie). Kolejny miernik to ogólna statystyka gry, która podsumowuje dokonania.
Ogólnie gra ta zajęła mi dobre kilka lat, ale w zdecydowanej większości tego czasu rozgrywała się sama, jak to wskazuje nazwa typu gry Idle (w tle). Mogę więc powiedzieć, że z ulgą ją porzucam, a tym samym uwolnię się od dodatkowego okienka wiszącego w rogu jednego z ekranów ;)
W Zombidle grałem ze strony: http://armorgames.com/play/17911/zombidle, zaś najwięcej informacji o niej można znaleźć na stronie: https://zombidle.fandom.com/wiki/Zombidle_Wikia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz