I. Crew
#1: Shakedown
Enterprise opuszcza po raz pierwszy stocznie i wyrusza w testowy rejs wokół Układu Słonecznego z załogą szkieletową złożoną głównie z kadetów, a dowodzi nimi admirał Rasmussen, który jest tuż przed przejściem na emeryturę. W czasie lotu okazuje się, że trzech kadetów zostało zastąpionych przez klingońskich sobowtórów, a ich zadaniem jest przejęcie statku i umożliwienie odholowania go przez własny statek ukrywający się w pasie asteroidów. Na szczęście ich plan zostaje przejrzany przez bystrą kadet, która wraz z kapitanem dokonuje sabotażu. Rasmussen, w misji kamikadze, uszkadza statek Klingonów, a reszta załogi może dzięki temu wyrwać się z ich kontroli i wysłać sygnał pomocy. Chwilę później pojawia się jednostka Floty, która niszczy wrogi statek. Po wszystkim kadeci zostają wyróżnieni, jednak główna bohaterka prosi komisję o przypisanie wszystkim zasług kapitano, który poświęcił dla nich swe życie.
#2: The Bottle
Odważna kadetka, w stopniu chorążego, służy obecnie na statku Fortune, który bada ziemską kolonię na Tau Alpha III. Na powierzchni okazuje się jednak, że wszystkie zabudowania zostały zniszczone, a koloniści zaginęli. Chwilę później statek zostaje zaatakowany przez obcą jednostkę i poważnie uszkodzony. Mimo wszystko udaje się przetransportować 27 osób załogi, prawie połowę, na powierzchnię, a eksplozja rdzenia, która nastąpiła chwilę potem, zniszczyła również jednostkę atakującą. Ocaleni muszą teraz czekać na ratunek.
#3: Ghosts
Dziewczyna, w stopniu podporucznika, jest obecnie oficerem naukowym na statku Ventura. Nieoczekiwanie odnajdują kolonię, którą założyli jedni z pierwszych kolonistów opuszczających Ziemię. Całe miasto zbudowane pod gigantyczną kopułą przypomina jednak stylem okres lat 60-tych XX wieku. Co więcej mieszkańcy sprawiają dziwne wrażenie, a instrumenty nie potrafią ich poddać skanowaniu. Najbardziej tajemniczy jest jednak cmentarz znajdujący się poza kopułą, który składa się z ponad 500 nagrobków, czyli tylu ile było kolonistów na początku wyprawy. Ostatecznie okazuje się, że wszyscy koloniści umarli ze starości i nie doczekali się potomstwa z powodu czegoś w atmosferze co ich wysterylizowało. Po ich śmierci kontrolę przejął zmodyfikowany android, który odtworzył całą kolonię budując androidy sterowane przez jego jednostkę centralną. Robot ten chce zachować obecność koloni w tajemnicy, dlatego planuje uwięzienie całej załogi Ventura. Podporucznik zapobiega temu traktując androida prądem i smażąc jego obwody. Zniszczenie jednostki spowodowało wyłączenie pozostałych jednostek i pozwoliło załodze na dokładne zbadanie kolonii.
#4: Shadows of the Past
Porucznik otrzymuje w końcu przydział na Enterprise, a wraz z nią na pokładzie pojawia się młody Christopher Pike. Niedługo potem statek wpada w turbulencje wywołane falami teleportacyjnymi. Okręt rusza za nimi i dociera do niezbadanej planety, gdzie odkrywa pięć osad ludzkich, które ze sobą bezustannie walczą. Okazuje się, że są to klony wojskowe, stworzone pod koniec XX wieku, które miały pomóc w przejęciu władzy. Zapobiegł temu tajemniczy Gary Seven, który przeniósł ich na tę planetę. Po zdaniu raportu Federacji, Enterprise, dowodzony przez Roberta Aprila, otrzymuje rozkaz wycofania się i pozostawienia planety w spokoju, gdyż jej genetycznie zmodyfikowani mieszkańcy, którzy mają zakodowaną agresję i parcie do walki, muszą pozostać w odosobnieniu.
#5: The Ends of Eternity
Załoga Enterprise zauważa zniknięcie kilku niezamieszkanych układów. Badając sprawę dokładniej wpadają w portal czasowy i przenoszą się sto miliardów lat w przyszłość. Odkrywają tu tajemniczą rasę, która próbuje zapobiec końcowi wszechświata. W tym celu ściąga z odległej przeszłości układy, jednak wszystkie ulegają szybkiemu rozpadowi. To samo zaczyna się dziać z samą załogą i statkiem, dla których proces starzenia bardzo przyspieszył. W ostatniej chwili zostają odesłani z powrotem, jednak w wyniku tej podróży umiera ponad 50 osób, czyli jedna czwarta załogi.
II. Alien Spotlight: Volcans
Enterpirse przybywa na planetę Magefferus, gdzie społeczeństwo pogrążone jest w wieloletniej wojnie. Jets to również pierwszy przypadek, gdy naukowcy odrzucili wynalazek napędu warp, gdyż nie potrafili stworzyć na jego podstawie broni. Grupa dowodzona przez kapitana na pośredniczyć w rozmowach pokojowych, jednak zostają przechwyceni przez zbrojny oddział. Załoga natychmiast próbuje przejść do kontrataku, ale Spock nalega by działać zupełnie odwrotnie i dać im przykład pokojowego podejścia do konfliktu. Kapitan wybiera jednak opcję ofensywną i wkrótce wszyscy zostają pojmani i skazani na śmierć. Magefferusianie zwracają jednak uwagę na Vulcana, który nie zdradza żadnych emocji i na zimno podchodzi nawet do groźby własnej śmierci. Zafascynowani tym fenomenem słuchają opowieści o jego rasie oraz doktrynach Suraka i wkrótce dają się przekonać do rozpoczęcia rokowań pokojowych. Kapitan, początkowo negatywnie nastawiony do Spocka, dostrzega jego niesamowity potencjał i nakłania niechętną załogę do zmiany zdania o nim.
III. Early Voyages
#1: Flash of My Flesh
Kapitan Pike przejmuje dowództwo nad Enterprise od kapitana Aprile'a. W pierwszej misji udają się w region, w którym odnotowano szereg incydentów polegających na znikaniu całych załóg i pozostawieniu statków nietkniętych. Niedługo po dotarciu na miejsce Enterprise zostaje pochwycony przez organiczny statek Ngultor, którego misją jest wyszukiwanie żywych form i przyswajanie ich jako własnego organizmu. Taki sam los czeka załogę, ale dzięki odważnej akcji pierwszej oficer, Pike zostaje uwolniony, a kontrola statku przywrócona. W samą porę, gdyż z przestrzeni warp wyjawia się gigantyczna jednostka żniwiarza. Pike decyduje się na użycie broni i niszczy obu obcych za pomocą torped fotonowych.
#2: The Fires of Pharos
Enterpirse przybywa na planetę Pharos w neutralnej strefie, na której odkryto niezwykle obfite i czyste złoża dilithium. By zabezpieczyć je przed grabieżą i wybuchem lokalnych wojen, Federacja stworzyła tu stację mającą na celu utrzymywanie porządku. W okolicy pojawiają się jednak Klingoni, którzy uważają działania Federacji za wykraczające poza przyjęte zasady i uznają to jako wypowiedzenie wojny. Pike chcąc ratować swą załogę oraz sytuację bombarduje stację na powierzchni planety, a to powoduje podpalenie całych złóż, które będą wypalać się przez następne dekady. W ten sposób stają sie one bezużyteczne, a w sektorze przywrócony zostaje spokój. Pike zyskuje przez to jednak zaciekłego wroga w osobie klingońskiego kapitana Kaaj, który został przez niego ośmieszony.
#3: Our Dearest Blood
Załoga Enterprise uczestniczy w uroczystościach przyjęcia do Federacji nowego członka, mieszkańców planety Rigel VII. Jeszcze do niedawna było to na wpół dzikie społeczeństwo, którego podstawą bytowania była wojna. Dziś udało im się wyzbyć dawnych przyzwyczajeń i docenić zalety pokojowego podejścia. W czasie święta dochodzi jednak do przewrotu, w którym ekstremiści wielbiący dawny porządek dokonują ataku na członków załogi i uśmiercają kilku z nich. Sytuację udaje się opanować, jednak wysiłki związane z ucywilizowaniem Rigelian zostają zaprzepaszczone.
#4: Nor Iron Bars a Cage
Kapitan Pike oraz trzy kobiety z załogi, w tym pierwsza oficer, zostają porwani przez mieszkańców planety Talos, gdy Enterprise został zwabiony na ich orbitę fałszywym sygnałem wezwania pomocy. Talosianie rozwinęli niezwykłe zdolności telepatyczne oraz umiejętności kontrolowania umysłów innych istot. Ich zamiarem jest stworzenie sobie rasy niewolników, ale zamiast tego odkrywają niezwykły opór fizyczny oraz psychiczny załogi. Dzięki temu kapitanowi udaje się uwolnić i zmusić niechcianych gospodarzy do uwolnienia załogi.
#5: Cloak and Dagger Part 1
Dwa tusiace lat temu doszło do rozłamu w społeczeństwie Vulcan, gdy na ich rodzimej planecie doszło do reformacji Sureka. Część obywateli, którzy nie chceli sie poddać nowemu porządkowi opuściło planetę i udało się na dobrowolne wygnanie. Na planecie Darien 224 złożyli nową kolonię, która została właśnie odkryta przez statek Federacji USS Cortez. Vulcanie z Darrien chcą powrócić do cywilizacji i spróbować nawrócić swych rodaków. Część z nich ma jednak separatystyczne poglądy i woli pozostać w ukryciu. Z tego powodu zaatakowali załogę Corteza i przejęli ich statek. Reszta załogi znalazła schronienie w mieście T'Kell. Tu zostali odnalezienie przez kapitana Pike'a, ale Enterprise jest atakowany przez Corteza, którego zmodyfikowano o nowe rodzaje borni.
#6: Cloak and Dagger Part 2
Enterprise udaje się odeprzeć atak abordażowy i uszkodzić przeciwnika, jednak wkrótce niebezpieczeństwo powraca. Tym razem T'Kell używa potężnej broni do zniszczenia Corteza i separatystów na jego pokładzie. Broń pobiera z jądra planety całą energię doprowadzając do jej zniszczenia. Pike nie odpuszcza jednak i zmusza statek do wejścia w atmosferę ginącej planety by zebrać resztę załogi z powierzchni. Marzenie T'Kell przepada wraz z jej śmiercią i jej ludu. Spock jest jednak świadom, że gdyby wszystko potoczyło się inaczej i tak kolonia ta zostałaby odcięta, gdyż reprezentuje zbyt agresywne społeczeństwo, które nie potrafiło by w pokoju koegzystować z resztą Federacji.
Ocena: 5/5
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz