wtorek, 21 lutego 2012

Grand Theft Auto IV

Czwarta odsłona GTA to powrót do Liberty City jako Niko Bellic, jugosłowiański imigrant, weteran wojny bałkańskiej, który poszukuje dwóch dawnych kompanów z oddziału. We trójkę są jedynymi osobami, które przeżyły zasadzkę, a któryś z nich zdradził resztę kompanów. Niko szuka zemsty.
Ogólnie gra, pod względem graficznym, interfejsu, i ogólnego schematu rozgrywki, jest bardzo podobna do GTA 3, GTA Vice City i GTA San Andreas. Na szczęście zrezygnowano z konieczności biegania na siłownię. Wyeliminowano również poziomy umiejętności używania pojazdów i broni. Zostały niestety poziomy kontaktów z różnymi osobami, ciągłe telefony od nich z propozycjami wyjścia na bilard, kręgle, randki, picie itp, były bardzo denerwujące i całkowicie je ignorowałem.
Gra na padzie pozwala na włączenie opcji automatycznego celowania co znacznie ułatwia rozgrywkę. Ogólnie używanie wszelkiego rodzaju broni jest bardzo proste i przyjemne. Prowadzenie pojazdów początkowo sprawia dużo problemu, ścinanie lamp i pieszych przy każdym zakręcie to norma, jednak po jakimś czasie można się przyzwyczaić i płynnie wykonywać wszystkie manewry nawet przy dużych prędkościach. Jedna z pierwszych misji wymagała uczestnictwa w wyścigu sportowym samochodem, jeżdżąc po chodnikach zamiast po drodze nie mogłem nawet dogonić przeciwników, pod koniec, gdy wróciłem do tej misji, od razu dojechałem do mety pierwszy pozostawiając w tyle całą resztę. Prawdopodobnie podobnie było by z helikopterami, niestety zbyt mało czasu im poświęciłem i latanie nimi było dość kłopotliwe.
Ogólnie fabuła jest bardzo ciekawa i wciągająca, a misje, mimo ich dużej ilości, zachowują za każdym razem oryginalność i nie są męczące. No może poza ostatnią misją, do której wyjątkowo musiałem podchodzić chyba z dziesięć razy ;) Cała rozgrywka zajęła mi 33 godziny i ukończyłem grę zaledwie w 60%, gdyż nie chciało mi się szukać wszystkich gołębi, samochodów dla dilera, kończyć wszystkich rajdów czy też innych głupawych wyzwań.
Ocena: 4/5



2012.02.01 (1 godzina)

Wstępne zapoznanie się ze interfejsem gry. Nico przybywa do Stanów, spotyka swego kuzyna Romana i dowiaduje się o jego problemie z pieniędzmi, które jest winien kilku wierzycielom, przez co trafia pobity do szpitala. Nico poznaje również nową dziewczynę.

2012.02.02 (1 godzina)
Wykonuję kilka kolejnych misji dla Romana, które polegają głównie na podwożeniu jego znajomych. Roman był winny pieniądze Vladowi, więc w zamian oferuję się wyświadczyć mu kilka przysług. Pierwsza to nakłonienie Chińczyka do opłaty ochrony. Poznaję też jakiegoś Jamajczyka, którego nie do końca rozumiem. Nie dość, że gada w swoim dziwacznym slangu, to jeszcze akurat wtedy, gdy jadę samochodem ;)

2012.02.03-05 (5 godzin)
Kontynuacja wspinania się po drabinie kryminalnego światka, bardzo często po trupach swych dotychczasowych szefów. Najpierw zabijam Vlada, który poniża i wykorzystuje kuzyna Romana, co zbliża mnie do jego szefa Michaiła, okrutnego i paranoicznego mordercy. Ostatecznie jego wspólnik, Dimitri,  zleca nam zabicie Michaiła. Okazuje się jednak, że Dimitri chce się pozbyć również nas i między innymi w tym celu łączy siły z Bułgarowem, osobą, której jesteśmy winni sporo kasy. Jest to wątek sprzed przybycia do Liberty City podobnie jak zemsta, która sprowadziła tu Nico, na zdrajcy, przez którego wybito dawny oddział Nico. Po konfrontacji z dawnym wrogiem, zarówno dom jak i firma taksówkowa Romana wylatują w powietrze, a my musimy szukać schronienia w innej części miasta.
Wykonuję też kilka misji na przepakowanego gościa, który sprawia wrażenia, jakby przez cały czas był na koksie. Aktualnie utknąłem na rajdzie po ulicach miasta. Muszą poćwiczyć jazdę samochodami. Puki co mam wrażenie, że w tym mieście zamiast asfaltu drogi wykładane są masłem.
Pomagam również raperowi w jego misji oczyszczenia ulic z narkotyków wykonując za niego brudną robotę i rozprawiając się z dilerami.

2012.02.06 (1 godzina)
Kolejne misje dla rapera oraz fajne misje dla Elisabeth. Towarzyszę kolesiowi w sprzedaży heroiny, gdy nagle okazuje się, że to ustawka policyjna i musimy uciekać po dachach rozwalając po drodze kilku komandosów. Druga misja to osłona wymiany handlowej ze snajperki z pobliskiego dachu.

2012.02.08 (1 godzina)
Dla Playboya załatwiam związkowców na pobliskiej budowie. Najpierw, z dachu wieżowca, oczyszczam żurawie ze strażników, a potem eliminuje kolejnych liderów związków kryjących się na placu. Dla porucznika McReary uciszam szantażystę, którego wyłapuję w tłumie dzwoniąc na jego komórkę. Wypełniam też ostatnią misje dla rapera Mannyiego, śledząc dilerów jadących w pociągu i zabijając ich  po wyjściu na stacji.

2012.02.09 (1 godzina)
Cztery nie udane podejścia do misji Elisabeth, w której muszą zabrać narkotyki ze starego szpitala pilnowanego przez członków gangu. Odzyskanie towaru jest dość proste, jednak chwile potem wpada brygada antynarkotykowa i zaczynają się schody. Co dziwne oddział specjalny nie stanowi problemu, dopiero późniejsza chmara zwykłych gliniarzy. Chyba muszę darować sobie strzelaninę i po prostu stamtąd uciekać.

2012.02.10-12 (5 godzin)
W końcu udało mi się odzyskać towar ze starego szpitala. Bez wdawania się w zbędną strzelaninę uciekłem do zaparkowanej przy nabrzeżu motorówki i uciekłem pościgowi. Niestety odzyskany towar przejmuje ode mnie Michelle, niby moja dziewczyna, z którą tylko raz się umówiłem, gdyż okazuje się być agentem federalnym działającym pod przykrywką. Elisabeth jest przestraszona zaciskającą się wokół niej obławą policji, gdy nagle do mieszkania wpada Manny z kamerzystą, walczący o czystość ulic raper,kobieta bez namysłu zabija obu, a mnie prosi o pomoc w usunięciu ciał.
Wykonuje kolejne zlecenie dla Playboya. Rozwalam gościa, który go wkurza, na boisku stoi kilka osób, robię im zdjęcie komórką i przesyłam dla Playboya, dopiero wtedy cel zostaje rozpoznany. Za każdym razem, gdy tylko podejdę z bronią, wszyscy zaczynają strzelać, a gość ucieka samochodem. Rozwalam go więc z daleka snajperką.
Pomagam Dwaynowi, kumplowi Playboya. Odbieram kasę od jego byłej dziewczyny i rozwalam jej nowego gacha. Odzyskuję też nocny klub. Na początku trzeba się przejść po barze i zlokalizować trzech szefów Josego, Javiera i Jesusa, a następnie wszystkich zlikwidować. I tu znowu po wszczęciu strzelaniny, cała obstawa wyciąga broń, jeden z bossów ucieka samochodem, a po jakimś czasie pojawia się policja. Rozwiązuję więc to w miarę cicho. Najpierw wyciągam przed bar i zabijam zwykłych ochroniarzy. Potem lokalizuję szefów, po cichu nożem załatwiam Josego na zapleczu, a Javiera i Jesusa sprzątam z uzi.
Playboy ma dość nastawienia Dwayna i zleca jego zabicie, jednocześnie Dwayne dowiaduje się, że kumpel chce go sprzątnąć i prosi mnie o pomoc. Jest to pierwszy i możliwe, że jedyny moment w grze, gdzie mamy wybór podjęcia jednej z dwóch ścieżek fabularnych. Ja wybrałem zabicie Playboya, to on pierwszy postanowił zlikwidować niepotrzebnego już przyjaciela. Przedstawiam mu to w jego apartamencie, a następnie rozwalam obstawę i ruszam za Playboyem, który ucieka na ulicę, dopadam go w jakimś zaułku, gdy próbuje wyważyć drzwi. W nagrodę przejmuję mieszkanie Playboya.
Michelle, która okazuj się być na prawdę Katryn, kontaktuje mnie ze swym szefem U.L.Paper. Ten zleca mi wyśledzenie jakiegoś ruska. W domu go nie ma, ale na komputerze znajduję e-mail, z którego wynika, że wie i wykryciu i o spotkaniu na mieście. Jadę tam, jednak gdy mnie zauważa ucieka samochodem, ruszam za nim w pościg. Unieruchamiam mu auto z karabinu a potem dobijam.
W międzyczasie Roman wpakował się w kolejne problemy i został porwany przez ruską mafię, której jest winien pieniądze. Trzymają go w jakimś magazynie silnie bronionym przez uzbrojonych w broń automatyczną zbirów. Wspinając się na kolejne piętra hali usuwam napotkanych bandziorów. Na koniec Roman staje się żywą tarczą dla ostatniego z porywaczy, za pomocą snajperki zdejmuję go bez większego problemu. Obaj schodzimy do samochodu i odjeżdżamy.
Packie McReary, brat policjanta, zabiera mnie na misję wykradzenia ciężarówki z towarem. Wdrapujemy się na dach magazynu skąd Packie wspiera mnie ogniem, a ja z ziemi sprzątam całą obstawę i zabieramy samochód do nowego garażu. Po misji poznaję jego szefa Raya Boccino. Druga misja to kradzież forsy mafii. Wraz z jeszcze dwoma cynglami napadamy na magazyn pełen bandziorów. Zabieramy torbę z kasą i uciekamy motorówką.
Ray Boccino zleca mi usunięcie kolesia, który nie respektuje jego zwierzchnictwa. Dostaję na komórkę zdjęcie gościa, który dla niego pracuje, ale żaby dowiedzieć się gdzie szukać szefa muszę go trochę obić. Muszę wjechać windą na 20 piętro, a potem przejść dwa piętra po schodach. Za pierwszym razem ucieka i potem dzwoni by uprzedzić kumpli więc za drugim razem zabijam go, co nie zmienia sytuacji i przeciwników jest dokładnie tyle samo. Po wejściu na 22 piętro ruszam na dach za uciekającym szefem, a potem zrzucam go z dachu na chodnik.
Francis McReary, policjant, ma kolejny problem z ujawnieniem obciążających go materiałów. Tym razem jest to jakiś adwokat z dobrą obstawą. Składam internetowo podanie o pracę, na które odpowiadają telefonicznie i umawiam się na spotkanie.

2012.02.13 (2 godziny)
Wraz z Packiem McReary i dwójką jego kuzynów robimy napad na bank. Wyciągnięcie pieniędzy ze skarbca to łatwizna, problemy pojawiają się, gdy trzeba wyjść z banku, a na zewnątrz czekają już policjanci. Przedzieramy się zaułkami rozbijając kolejne blokady policji i antyterrorystów. W końcu wbiegamy do metra gdzie tunelami dochodzimy do kolejnej stacji i wychodzimy na zewnątrz. Tu znowu pojawia się policja, ale tym razem udaje nam się przejąć ich radiowóz i uciec pościgowi. Cała misja to mistrzostwo świata. Od razu nasuwa się podobieństwo do analogicznej sceny z Gorączki :) Misję udaję mi się przejść dopiero za trzecim razem.
Dzięki napadowi na bank zyskuję uznanie kolejnego Irlandczyka z rodziny. Garrey McReary zleca mi podłożenie bomby pod samochód gangsterów. Śledzę ich potem przez całe miasto, a gdy dojeżdżają na miejsce, wysadzam samochód, a resztę gości wykańczam osobiście. Jeszcze tylko szybka ucieczka przed policją i po sprawie. Wszystko wygląda na robotę innego gangu, ta że winę za wszystko poniosą oni.
Docieram w końcu na umówione spotkanie o pracę z adwokatem, który ma materiały obciążające policjanta Francisa McReary, za pierwszym razem nie wyrobiłem się bo nie miałem garnituru. Do gabinetu wprowadziła mnie sekretarka. Po krótkiej rozmowie wyjawiam jaki jest prawdziwy cel mojej wizyty. Zabieram teczkę z aktami, a prawnika wykańczam cicho nożem. Bez problemu wychodzę z budynku, jadę na komisariat i oddaję dokumenty.

2012.02.14 (1 godzina)
Wykonuję wszystkie trzy misje Derricka McReary, pijaka przesiadującego w zaśmieconym parku na ławeczce z butelką whisky w ręku. Pierwsze zadanie polega na uciszeniu znajomego. Muszę najpierw znaleźć jego adres w kartotece policyjnej, a następnie udać się we wskazane miejsce. Tu rozpoczynam pościg, po który doprowadza mnie do swego domu i kilku kolesi. Po ich zabiciu misja jest ukończona. Drugie zadanie to eskortowanie łodzi przemytnika i odganianie od niej motorówek piratów oraz zestrzelenie z bazuki helikoptera. Na koniec muszę uciszyć jeszcze jednego znajomego, którego właśnie policja przewozi w konwoju. Wraz z Packiem blokuje ciężarówką tunel, zatrzymuję konwój, uciszam osłonę i porywam samochód z więźniem. Wszystko wygląda na akcję odbicia, jednak po zmianie samochodu wywozimy gościa nad klif, gdzie dostaje kulkę w głowę.
Dla Garrego McReary wykonuję kolejną misję mającą na celu skłócenie dwóch gangów. Przebieram się za członka jednego z nich i na motorze ścigam i zabijam gościa z drugiego gangu. Upierdliwa misja, jadąc pojazdem trudno trafić z broni w samochód, zwłaszcza na padzie, a co dopiero w motor. Musiałem więc trochę pokrążyć za nim po mieście.

2012.02.15 (1 godzina)
 Wykonuję kolejne zlecenie dla Francisa McReary, który zaczyna mieć podobną manię oczyszczania ulic jak świętej pamięci Manny. W jego imieniu mam usunąć jakiegoś handlarza narkotyków, który ma swoją siedzibę w bloku mieszkalnym. Dostępu do niego bronią uzbrojeni strażnicy, a cel zaczyna uciekać, gdy tylko zaczyna się strzelanina. W końcu dopadam go na dachu i mam możliwość zabicia go lub puszczenia wolno, niestety w szale walki przeklikuję cały dialog i nie wiedząc o co mu chodziło zabijam gościa. Teraz pozostaje już tylko dotarcie do samochodu i zgubienie pościgu policji.

2012.02.16 (1 godzina)
Po ostatniej misji dla Francisa okazuje się, że stanowisko ostatnio zabitego gangstera przejął jego kumpel. Jadę do jego mieszkania i wchodzę na dach budynku po przeciwnej stronie ulicy. Gość ogląda telewizję i nie widać go za ścianą. Rozwalam więc antenę, a gdy podchodzi do telewizora dostaje kulkę w głowę. Przy kolejnym spotkaniu okazuje się, że brat Francisa, Derrick, rozmawiał o nim z jakimś dziennikarzem, więc teraz chce bym zabił jego własnego brata i organizuje z nim spotkanie w parku. Chwilę potem dzwoni do mnie Derrick, że ktoś chce go zabić i bym mu pomógł. W tym momencie mam kolejną możliwość wyboru, którego z braci zabić. Strzelam do policjanta Francisa, to on zlecił zabójstwo własnego brata.
Po misji dzwoni do mnie Packie i omawia wszystko, zaprasza na pogrzeb.i wspomina że Garry został aresztowany. Po ceremonii w kościele, gdy wszyscy już wychodzą, podjeżdża kilka aut i zaczyna się strzelanina. Po odparciu ataku ruszamy na cmentarz, ja za kółkiem karawanu. Pojawia się pościg, który ostrzeliwuje Packie, a ja uważam by nie zgubić trumny. W końcu docieramy na miejsce i kończymy ceremonię. Jej przebieg był na tyle uniwersalny, że wyglądał by identycznie gdybym zabił Derricka zamiast Francisa.
Zgłaszam się do  Papera. Zleca mi odnalezienie gościa na podstawie zdjęcia. Porywam radiowóz i korzystam z policyjnej bazy danych. Na podstawie uzyskanych namiarów docieram do placu, na którym stoi spora grupa bandziorów. Podchodzę ich od góry i wykańczam wszystkich po kolei. Po misji dowiaduję się, że Kate była takim samym wykolejeńcem jak ja i dzięki niemu odzyskała swoje życie. Dowiaduję się również, że jestem co raz bliżej odnalezienia gościa, którego sam poszukuję. Kolejne zlecenie polega na śledzeniu helikoptera, aż do wylądowania. Na szczęście leci cały czas nad szeroką autostradą. Na miejscu muszę rozwalić jeszcze kilku gości z obstawy i helikopter jest mój. Trochę dziwnie się nim lata, ale szybko załapałem podstawy ;) Doprowadzam go na kolejne lądowisku na terenie lotniska, gdzie odbiera go inny pilot. Paper twierdzi, że przygotują go mi do następnej misji.

2012.02.17 (3 godziny)
Ostatnie zlecenie Papera to zestrzelenie bosa rosyjskiej mafii w jego helikopterze. Wraz z Jacobem lecimy za nim, a gdy jesteśmy już nad morzem rastaman zaczyna strzelać z bazuki. W końcu trafia i wracamy do domu.
Wykonuje kilka misji dla Raya Boccino, który ma mi dać namiar na jednego z dwóch poszukiwanych przeze mnie ludzi. Wraz z obsadą śmieciarki jeździmy po mieście i zbieramy worki, w których znajdują się diamenty. Nagle pojawia się uzbrojony pościg i musimy uciekać, co jest o tyle trudne, że śmieciarka porusza się jak żółw i ma manewrowość Titanica. W końcu odwożę ekipę do bazy, gdzie sami mają się zając kamieniami. Okazuj się jednak, że chłopaki zabierają diamenty dla siebie, a ja mam je odzyskać. Ścigam ich samochodem, a gdy wpadają na fontannę w parku dopadam ich w publicznym szalecie. Odzyskane kamienie mam sprzedać pewnemu Żydowi podczas spotkania w muzeum. Towarzyszy mi Johnny, który będzie bohaterem jednego z dodatków. Podczas spotkania dochodzi do strzelaniny i kamienie giną,  a pieniądze zabiera mój towarzysz z gangu motorowego. Okazuj się, że motocykliści nie oddali pieniędzy, muszę więc przemówić im do rozsądku. Ścigam się z dwoma po ulicach miasta, a następnie zjeżdżamy do tuneli metra. Jeden z nich wpada pod pociąg, a drugiego zdejmuję z uzi.
Roy daje mi w końcu namiar na Floriana. Odwiedzam go wraz z Romanem, okazuje się jednak, że Florian jest niewinny i to nie on zdradził i wystawił cały oddział na śmierć. Poza tym Florian jest aktualnie zadeklarowanym gejem i woli gdy imię Bernie.
Akcja zaczyna się obracać wokół nielegalnie sprowadzonych diamentów. Gerry McReary, siedząc w areszcie, kieruje akcją porwania córki biznesmena, od którego chcą wymusić okup w postaci drogocennych kamieni. Moim zadaniem jest przejęcie dziewczyny. W Internecie wyszukuję ogłoszenie sprzedaży samochodu i umawiam się na spotkanie. Podczas jazdy próbnej porywam samochód z pasażerką i odwożę do Packiego. Podczas jazdy muszę ją znokautować bo szarpie mnie za kierownicę ;)


 2012.02.18 (4 godziny)
Akcja porwania się rozwija. Jadę do bezpiecznego schronienia i robię zdjęcie dziewczynie jako dowód jej przetrzymywania. Niedługo potem okazuj się, że zakładniczkę trzeba szybko przewieźć w nowe miejsce. Pakujemy ją do bagażnika i jedziemy. Po drodze ściga nas kilku zbirów, ale udaje mi się ich zgubić. Ostatecznie umówione zostaje spotkanie wymiany dziewczyny za diamenty, podczas którego pojawia się Bulgarow, który zabiera okup. Podczas strzelaniny z jego ludźmi dopadamy w końcu gościa z kamieniami, ten jednak zrzuca go na przejeżdżającą pod nami ciężarówkę i okup przepada.
Ostatnie zlecenie Ray to zabicie Isaaca, kupca diamentów. Udaję się do jego hotelu i rozpoczynam strzelaninę z jego obstawą. Zabijam jego oraz dwóch wspólników i zjeżdżam windą z dachu do bocznej uliczki.
Bernie, dzwoni do mnie z prośbą o pomoc. Ktoś nastaje na jego życie. Okazuj się, że jest to jakiś homofob, którego dopadam podczas joggingu za "Florian, i mean Bernie". Gość ucieka po parku na skuterku, a ja drugim ścigam go i w końcu zabijam. Kolejny telefon z prośba dotyczy chłopaka Berniego. Jakiś dwóch gości do szantażuje. Ścigam ich po mieście, a potem zabijam w parku. Na koniec Barnie zaprasza mnie na małą przejażdżkę łodzią, która przerywa nagły atak rosyjskich gangsterów. Ścigam ich aż do przystani, gdzie akcja przenosi się na stary cmentarz. Tu dopadam trzech zbirów i powracam do Berniego. W akcie wdzięczności Bernie kupuje mi samochód, szybką sportową brykę :)
Zaczynam pracę dla znajomego Ray, Jimmy Pegorino. Jadę z nim na spotkanie biznesowe w starej fabryce i zajmuje miejsce ze snajperką. Zaraz po przybyciu nowych osób zaczyna się strzelanina. Zdejmuję wszystkich widocznych gangsterów, a następnie ruszam na pomoc Pegorinowi, który uciekł do budynku. Przebijam się przez kilku bandziorów i ładuję Jimmiego do samochodu. Uciekamy i szybko gubię pościg. Tę misję przechodziłem kilka raz, gdyż Pegorino ginął parę razy nim go znalazłem. W akcie zemsty mam zabić zdradzieckiego wspólnika, co udaje mi się po kolejnym samochodowym pościgu. 
Kolejny znajomy Raya, Phil Bell. Mam dla niego odbić ciężarówkę z heroiną, z H ;). Zaczajam się, ale gości jest chyba z 20. Przekradam się więc do swego samochodu i przebijam aż do ciężarówki, ta jednak rusza, a ja łapię się za tylni zderzak. Podczas ucieczki wspinam się na pakę i przeczołguję do kabiny, a następnie przejmuję auto, które odwożę do starej posiadłości, gdzie stacjonuje zięć Phila. Kolejna akcja wykorzystuje skradzioną ciężarówkę, którą wraz z Philem jedziemy do małej stoczni jachtów, gdzie rosyjska mafia przeładowuje narkotyki. Mamy przejąć dwie łodzie z zaskoczenia, więc a za pierwszym razem wbijam się samochodem przez warsztat i wpadam do wody, szybko podpływam do łodzi i już chce nią odpłynąć, gdy okazuje się, że Phil utonął w ciężarówce ;) Za drugim razem rozwiązuje sprawę konwencjonalnie. Wybijamy wszystkich bandziorów, a następnie spokojnie przejmujemy łodzie. Po drodze atakują nas dwie łodzie, zdejmuję strzelców i docieramy spokojnie do przystani.

2012.02.19 (5 godzin)
Phil chce sprzątnąć jednego ze wspólników, który mu bruździ. Spora strzelanina w budynkach fabrycznych, a na koniec jeszcze helikopter ze strzelcem, który zdejmuję z RPG. W końcu Phil chce się pozbyć skradzionej H. Jedziemy na spotkanie, które przerywa policja i federalni. Przebijamy się do samochodu, po drodze uśmiercając sporo władzy. Na koniec zdejmuję helikopter z RPG i gubimy pościg policji.
Pegorino zostaje zdradzony przez swego osobistego ochroniarza, który współpracuje z policją. Miał jednak atak serca i teraz leży w szpitalu pod ścisłą kontrolą funkcjonariuszy. Przebieram się w strój lekarza i wchodzę do sali Anthonego, tu wyłączam aparaturę podtrzymującą życie. Niestety zwraca to uwagę policjantów. Przebijam się do wyjścia i uciekam pościgowi. Pegorino podejrzewa, że ktoś chce przejąć jego biznes, nie wie tylko czy to Ray czy Phil, w końcu decyduje się na Raya. Jadę za konwojem dwóch samochodów na stację benzynową. Wcześniej blokuję samochodem wyjazd i z drugiej strony ulicy rozwalam z RPG samochód obstawy, a potem bossa.
W końcu podejmuję od dawna odkładaną misję Bruciego, w której ścigamy się z pięcioma innymi samochodami sportowymi po ulicach miasta. Na początku nie mogłem sobie poradzić z opanowaniem szybkiego samochodu i często wypadałem z drogi. To było jak jazda po maśle. Teraz, gdy już potrafię dobrze prowadzić samochody, przystępuję do misji po raz kolejny. Różnica jest druzgocąca, samochodzik okazał się być bardzo zwrotny i szybki. Już na samym początku przejmuję prowadzenie i bez problemu docieram do mety nie zadrasnąwszy nawet lakieru :)
W końcu poznaję szefa wszystkich szefów, Gambetti. Odwiedzam go w szpitalu, to umierający staruszek, który ma dla mnie kilka zajęć. Na początku mam konwojować senatora do ratusza, gdzie ma przemawiać na temat konieczności walki z rosyjską mafią, która podkopuje interesy pana Gambetti. Jedziemy w konwoju, aż do zamkniętej ulicy, gdzie przygotowano na nas zasadzkę. Uciekamy z samochodów strzelanych z RPG, uliczką przedzieramy się na drugą ulice. Tu odpieram kilka fal gangsterów, po czym zabieram jeden z samochodów i odwożę senatora pod ratusz, gdzie wygłasza swą mowę. Następnie muszę zabić Kim Young-Guk'a, który rozprowadza fałszywe pieniądze. Wcześniej eskortowałem jego łódź do portu ;). Strzelanina ma miejsce w chińskiej restauracji, jednak Kim ucieka, wskakuję więc na motor i ostrzeliwuję z uzi, aż do eksplozji auta. Podczas kolejnej wizyty w szpitalu spotykam Papera. Razem zlecają mi rozwalenie rosyjskich ciężarówek z narkotykami. Przekradam się na dach i zdejmuję strzelców na dachu, a potem w alejce poniżej. Pięć ciężarówek rozwalam granatami i spokojnie odjeżdżam. 
Po tej misji, pan Gambetti sprowadza dla mnie aż z Szwajcarii poszukiwanego przez mnie drugiego gościa. Wraz z Romanem odbieram go na lotnisku prosto z federalnej furgonetki. Gość jest totalnie załamany, a Roman namawia mnie by go zostawić. Chciałem go zabić, ale Roman mnie przekonał więc po prostu odjeżdżamy i tak kończy się wątek zemsty.
Zaczyna się ostateczny wątek. Pegorino zleca mi pomoc dla Dimitra, gościa, który chciał zabić mnie i Romana i wysadził mu mieszkanie i firmę. Mam do wyboru, albo się z nim dogadać, albo zemścić. Nie mam zamiaru dogadywać się z tym Ruskiem, jadę więc do portu, gdzie Dimitri dogląda załadunku statku. Rozwalam obstawę, ze snajperki oczyszczam pokład, przebijam się do sterowni i otwieram luki. Wracam na pokład i schodzę do ładowni. Tu pozbywam się osłony i dopadam Dimitra. Misję musiałem przechodzić dwa razy. Za pierwszym razem chciałem efektownie zabić Dimitra granatem, zamiast w niego rzuciłem go sobie pod nogi :/
Roman bierze ślub, uczestniczę w ceremonii, a wraz ze mną jest Kate, siostra braci McRaery. Po wyjściu z kościoła pojawia się samochód, z którego wściekły za zabicie Dimitra Pegorino strzela do nas. Kate pada martwa, a ja poprzysięgam zemstę. Wraz z Romanem i Jacobem ruszamy do jego magazynu, w którym się ukrywa. Jacob zabiera Romana i obiecuje wsparcie z powietrza. Tę misję powtarzam największą ilość razy. Na początku trzeba wyczyścić plac przed magazynem,  około 20 gangsterów, potem kilku w magazynie i jeszcze paru z drugiej strony budynku. Ta część jest jeszcze prosta. Potem jednak Pegorino ucieka motorówką, a mi zostaje tylko motor. Gość okrąża cypel więc próbowałem jechać na skróty lądem, ale dostaję wtedy komunikat o ucieczce. Dopiero za trzecim razem ruszam wzdłuż plaży i tu zacinam się na jakichś kamieniach, na których motor odstawia istny balet, a gość znowu ucieka. W końcu docieram do końca plaży i wyskakuje z rampy by złapać się helikoptera, który prowadzi Jacob. Teraz mam polecenie trzymania się nisko, niestety z pierwszym razem lecę tak nisko, że wpadam do wody. Za drugim razem nie doskakuje motorem do helikoptera, a za trzecim razem gdy lecę już za motorówką, dostaję centralnie z RPG. Muszę zacząć unikać pocisków...

2012.02.20 (1 godzina)
Kolejna godzina nieudolnych prób zakończenia gry. Ciągle wysypuję się przy różnych okazjach, przeważnie nie zdążam na helikopter....

2012.02.21 (1 godzina)
Tym razem ostatnią misję przeszedłem za pierwszym razem :) Na początku pościg za bandziorami Pegorino po autostradzie w tym spory odcinek pod prąd. Potem w starym magazynie. Pościg motorem po plaży za motorówką. Skok na helikopter. Kontynuacja pościgu z powietrza i unikanie pocisków RPG. W końcu awaryjne lądowanie na molo i pościg pieszo. Ostatecznie dopadam Pegorino u stóp Statuy Wolności.
Na koniec dostaję jeszcze telefon od Romana z wiadomością, że jego zona jest w ciąży i że będzie to dziewczynka, której dadzą na imię Kate.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz