Z Moskwy zostaje wysłana kolejna ekspedycja mająca zdobyć informacje o tajemniczych wydarzeniach nad Wołgą. Okazuje się jednak, że najwyższe władze są w pełni świadome zbliżającego się do stolicy niebezpieczeństwa. Z czasów pierwszego cara, walki z rebeliantami zostały stłumione dzięki użyciu tajnej broni, która zamienia ludzi w bezmyślne zwierzęta. Hordy bestii zmierzają do Moskwy pożerając lub wchłaniając wszystkich napotkanych po drodze. Ludność miasta przez cały czas utrzymywana jest w niewiedzy i nawet szczelny kordon wojska otaczający stolicę i bezustanna kanonada artylerii nie jest w stanie przerwać przygotowań do premiery baletu Dziadka do orzechów. Wysłany z zadaniem Kozak z trudem dociera przed oblicze cara, ale ten nie przyjmuje prawdy do wiadomości, gdyż to oznaczałoby, że jego ojciec dopuścił do niespotykanego dotąd mordu na własnych rodakach, a zamiast tego woli kultywować jego obraz jako cudotwórcy i zbawcy narodu. Kozak sam jednak jest już zakażony i pod wpływem silnych emocji przemienia się w bestię, która zaraża wszystkich w operze, w tym monarchę. Po wszystkim jedynymi ocalałymi w Moskwie jest garstka głuchych, którzy uwierzyli zwykłej dziewczynie z Jarosławia Michel i za jej przykładem okaleczyli swój słuch.
Ocena: 4/5
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz