wtorek, 21 stycznia 2020

Cudowna broń - Philip K. Dick

Lars Powderdry jest medium z bloku zachodniego, który w swych transach widzi, a potem rysuje projekty nowoczesnych typów broni. Mimo roku 2003 wciąż trwa "zimna wojna", a blok wschodni dysponuje podobnymi osobami tworzącymi broń. Cały przemysł związany z tym interesem nie koncentruje się jednak na zwiększaniu potencjału militarnego, a raczej na szukaniu zastosowań cywilnych czyli tak zwanym lemieszowaniu. Pewnego dnia, na robicie pojawiają się jednak obce satelity, a niedługo potem zaczynają znikać całe miasta. Łowcy niewolników z Syriusza wydają się być poza zasięgiem Ziemian. Rozpoczynają się więc wytężone prace mające na celu stworzenie broni mogącej zniszczyć wroga. W tym celu oba bloki jednoczą siły i tworzą zespół dwóch mediów. Prace te nie przynoszą jednak żadnych efektów, ale przypadkiem odkrywają, że wszystkie dotychczasowe inspiracje media czerpały z umysłu szalonego rysownika komiksów o superbohaterach. Nieoczekiwanie pojawia się jednak przybysz z przyszłości, niedołężny starzec, który w koło opowiada wszystkim o wielkiej wojnie z obcymi. Dzięki mocy medium udaje się dotrzeć do jego podświadomości i uzyskać potrzebne informacje. Dane te nie mogły być jednak zbyt precyzyjne, by nie stworzyć anomalii czasowej, a tym samym wymazać sam fakty przybycia gościa z przyszłości. Ostatecznie ludzie odkrywają zwykłą zabawkę w formie nieskończonego labiryntu. Odpowiednio zmodyfikowana wciąga gracza, w tym przypadku celem stają się sami obcy, i uwstecznia jego zdolności psychiczne pogrążając go w telepatycznym powiązaniu z zabawką. W rezultacie obcy odlatują, a kryzys zostaje zażegnany. Twórca zabawki postanawia jednak wykorzystać okazję by przejąć władzę nad Ziemią i rozsyła swój produkt najwyższym przedstawicielom władz w celu ich całkowitego unieszkodliwienia.
Ocena: 4/5

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz