Nowa gra, w której każdy wciela się przywódcę afgańskiego plemienia pod koniec XIX wieku, gdy to walczono o dominacje w kraju, a czynny udział brały również Anglia i Rosja. Każdy musi więc zawsze konkretnie opowiadać się po którejś ze stron i na swym dworze może posiadać jedynie patriotów danej orientacji. W każdej turze można zagrać jedynie dwie akcje. Podstawowe to zakup karty oraz jej zagranie, ale wyłożone karty udostępniają nowe rodzaje akcji oraz zwiększają dominację plemienia i strony w wybranych dzielnicach. Walki oraz ruchy oddziałów i szpiegów, zbieranie podatków, budowa jednostek, kupowanie darów oraz zlecanie zabójstw. Co jakiś czas na rynku kart pojawiają się karty zdarzeń, które urozmaicają rozgrywkę oraz karty dominacji podsumowujące przewagi stron i zależnie od sytuacji rozdzielające punkty. Teoretycznie wystarczy mieć przewagę przynajmniej 4 PZ nad resztą graczy by wygrać, ale jest to bardzo trudne. Gra, w odróżnieniu od innych, zmusza do ciągłej interakcji z innymi uczestnikami co jest czyni ją bardzo ofensywną. Gdy ktoś osiągnie choć minimalną przewagę, reszta natychmiast obraca swe działania przeciw niemu. Oznacza to, że trzeba się skupić na obronie, a to niemal wyklucza powiększenie przewagi. Rozgrywka jest więc bardzo wyrównana i ostateczne zwycięstwo będzie raczej minimalne. Nie udaje nam się zakończyć gry i przerywamy zaledwie po rozpatrzeniu jednej dominacji.
Ocena: 4/5
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz