Klara jako SP, Sztuczny Przyjaciel, jest szczytowym osiągnięciem sztucznej inteligencji pełniącym rolę osobistego towarzysza nastolatków. Jej niewyczerpanym źródłem energii jest Słońce, a podstawowym zadaniem opiekowanie się właścicielem. Po pełnym wyczekiwania okresie spędzonym w sklepie w końcu trafia do domu Josie, która cierpi na rzadką chorobę zmuszającą ją do pozostania w domu, zdalnej nauki oraz częstego odpoczynku. Jedynym przyjacielem dziewczynki jest Rick, który szybko przekonuje się, że lalka nie będzie dla niego konkurencją, a wręcz przeciwnie mostem pozwalającym na komunikację między obojgiem, gdy sami nie potrafią zdobyć się na wypowiedzenie pewnych słów. Również matka dziewczynki w tajemnicy wykorzystuje Klarę do własnych potrzeb by czasami być z idealnym dzieckiem bezwzględnie uległym i posłusznym. Prawda okazuje się jednak bardziej tragiczna. Matka planuje zastąpić powłokę Klary kopią swej córki, gdy ta umrze. Android, w swej infantylnej naiwności, wierzy jednak, że Słońce, które daje jej energię może uzdrowić również dziewczynkę. Zawiera więc swoisty pakt, zgodnie z którym dziecko otrzyma drogocenny dar jeśli ona zniszczy maszynę remontową, którą widziała z okna wystawy swego sklepu, a która bardzo zanieczyszcza powietrze. Udaje jej się wykonać tę misję dzięki pomocy ojca dziewczynki, którego zaraziła swym entuzjazmem i nadzieją. Mimo pogorszenia się stanu zdrowia Josie, pewnego poranka jej sypialnia zostaje wręcz skąpana promieniami słonecznymi, a będące tego świadkiem matka dostrzega nagłą poprawę zdrowia córki i z czasem ustąpienie objawów choroby. Josie po latach opuszcza dom wyjeżdżając na studia, a Klara zaczyna odczuwać efekty wieloletniej pracy. Mimo dozgonnej wdzięczności i przychylności całej rodziny, w końcu ląduje na złomowisku, gdzie przypadkiem znajduje ją dawna właścicielka sklepu i od której dowiaduje się, że w porównaniu z innymi SP miała bardzo udane życie.
Ocena: 4/5
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz