51st State: New Era
Pierwsze rozegranie rozszerzenia 51st State. Okazało się, że wprowadzono więcej zmian niż się spodziewałem. Przede wszystkim usunięto sporo zasad, nie ma już liderów, żetonów specjalnej przebudowy , kart zmieniających zasady wybierania kart na początku rundy oraz kart produkujących PZ za wszystkie aktualnie wystawione karty danego typu. Dodatkowo zmieniono niemal wszystkie karty oraz zastąpiono kartonowe żetony zasobów drewnianymi. Całkowitą nowością jest możliwość atakowania i nawiązywania współpracy z lokacjami innych graczy. Używa się w tym celu odpowiednio czerwonych lub niebieskich żetonów. Niestety akcja ta jest bardzo marudna, np zebranie odpowiedniej ilości żetonów ataku trwa z dwie tury i dopiero w trzeciej możemy wyprowadzić uderzenie. W tym czasie wszyscy już dawno zorientują się co może być naszym celem i odpowiednio się przygotować lub przynajmniej zminimalizować straty. W nagrodę nie dostaje się żadnych PZ, a jedynie zasoby z części podboju karty. W sumie gra nie warta świeczki.
W związku z nowymi zasadami i zmienionymi ikonami rozegraliśmy tylko jedną sesję i zajęło nam to prawie dwie godziny. W rezultacie Mare zdobył 37 punktów, Andrzej 36, a ja jedynie 27. Taki jest efekt nastawienia się głównie na grę ofensywną...
Ocena: 3/5
Munchkin
Zostało na jeszcze trochę czasu więc rozegraliśmy jeszcze dwa szybkie rozdania w klasycznego Munchkina. W obu przypadkach szybko zdobyłem dziesiąty poziom, a reszta nie stanowiła nawet wyzwania. Czyżby zmęczenie tą grą? ;)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz