Tym razem każdy z graczy wciela się w właściciela firmy rybackiej, której głównym zadaniem jest oczywiście łowienie ryb. Na początku dysponujemy jedynie małą łódką dającą na rundę 3 rybki. W ciągu kolejnych rund, których łączna liczba wynosi zawsze 7, można dokupować nowe statki i w zależności od ich liczby i wielkości będą dostarczać więcej ryb, ale maksymalnie 12. Każdy gracz dysponuje trzema akcjami w każdej rundzie, które może wykonać o ile nie zostały już zajęte przez innych. Prócz budowy okrętów, przedsiębiorstwo może być rozbudowywane o nowe budynki i doświadczonych pracowników, które poszerzają pulę dostępnych akcji i rozszerzają ich efekty. Dodatkowo można wypuścić na rynek udziały firmy, co przynosi natychmiastowy dochód lub wykupić dostępne udziały innych w tym własne. Złowione ryby rozdzielna są najpierw na pracowników, potem na udziały posiadane przez innych, a dopiero potem na własne udziały. Reszta przenoszona jest do rezerwy, która nie może jednak być większa niż 8 ryb. Ważnym elementem rozgrywki jest również zarządzanie lasami, które dają potrzebne do budowy drewno. Lasy zajmują miejsce, które można przeznaczyć pod budynki, ale puste pole to punkty karne. Można więc wycinać i zasiewać lasy lub tylko je eksploatować. Na koniec akcja, która daje najwięcej pieniędzy, a więc sprzedaż ryb symbolizowana zapełnianiem talerzy, z których korzystają pracownicy podczas wykonywania ich akcji. Jeśli brak jest ryb na talerzach, nie można korzystać z pracowników. Nasza pierwsza rozgrywka była raczej rozpoznawcza, gdyż nikt nie wiedział jaką powinno obrać się strategię. Mimo wszystko udało mi się wygrać zdobywając 43 PZ, drugi był Andrzej z 37 PZ, potem Mariusz z 31 PZ i na końcu Marek i Marta po 29 PZ.
Ocena: 4/5
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz