Robert jest współwłaścicielem firmy tworzącej popularną grę sieciową. Mimo odniesionego sukcesu, jest skryty, a wręcz zamknięty w sobie i to jego kolega, tak naprawdę, kieruje firmą. Do pracy przychodzi niechętnie i czuje się tu obco, jednak w domu zmienia się diametralnie, gdyż większość czasu spędza we własnej wersji gry, gdzie jest kapitanem statku kosmicznego i wraz ze swą załogą przeżywa różne przygody. Okazuje się jednak, że postaci te są kopiami kolegów z pracy, a do tego posiadają własną wolę i pamięć tego kim byli przed przeniesieniem do wirtualnego świata. Robert szantażem i torturami zmusił ich do uległości i bezwarunkowego odgrywania przydzielonych im ról. Gdy w pracy pojawia się nowa stażystka, Robert kradnie jej próbkę DNA i umieszcza w swojej grze. Dziewczyna nie może się pogodzić z narzuconym jej losem i podejmuje kilka prób buntu. Wszystkie zostają brutalnie stłumione więc jedyną nadzieją dla wszystkich jest popełnienie zbiorowego samobójstwa. Okazja nadarza się podczas kolejnej aktualizacji systemu. Podstępem pozbywają się Roberta ze statku i wlatują nim w osobliwość czasową. Wszyscy spodziewają się śmierci jednak zamiast tego zostają przeniesieni do prawdziwej gry dostępnej dla wszystkich graczy i rozpoczynają tu prawdziwą kosmiczną przygodę. Tymczasem Robert zostaje uwięziony w swojej wersji gry, która w wyniku awarii zamyka się i kasuje również jego umysł.
Świetna opowieść nawiązująca do jednego z głównych tematów całego cyklu czyli cyfrowego kopiowania osobowości i ich dyskryminacji przez prawdziwych ludzi.
Świetna opowieść nawiązująca do jednego z głównych tematów całego cyklu czyli cyfrowego kopiowania osobowości i ich dyskryminacji przez prawdziwych ludzi.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz