1. Nawiedzony Gród
Kajko i Kokosz powracają do Mirmiłowa z woreczkiem zakupionej soli. Po drodze wstępują do karczy na obiad, ale z braku funduszy uciekają się do niecnego podstępu. Nakryci przez stróża prawa zostają przymuszeni do pomocy rycerzowi Witowi w zbadaniu tajemnicy Nawiedzonego Grodu. Odkrywają tu spisek bandy zbójów, która wykorzystuje mieszkańców do pracy w kopalni soli, a wszystko ukrywa pod woalem nawiedzenia. Zdemaskowani zbóje trafiają do więzienia, a bohaterowie powracają do domu z dużym workiem cennej soli.
2. Na wczasach
Kokosz wygrywa na loterii wakacje w kurorcie, ale zaproszenie jest tylko dla jednej osoby. Kajko zabiera więc przyjaciela w worku. Trafia jednak na turnus zdrowotny, gdzie karmiony jest zieleniną i poddawany męczącym masażom. W rezultacie obaj uciekają do lasu.
3. Wielki Kapłan
Rano okazuje się, że w pobliskim mieście trwają uroczystości, na które zaproszono największych wojów. Tutejszy kapłan posiadł moc przejmowania władzy nad ludźmi i planuje stworzyć własną armię, a następnie podpić pobliskie ziemie. Bohaterowie udaremniają ten plan, a pomaga im piękna kapłanka, która po wszystkim przejmuję rolę głowy kultu.
4. Łaźnia Hegemona
Hegemon ma plan kolejnego podbicia Mirmiłowa. Wysyła Ofermę by podbuntował mieszkańców grodu do budowy łaźni, w której ma ich następnie zamknąć, a zbójcerze dopełnią reszty. Kajko i Kokosz przejrzeli jednak jego plan i zamiast do parnej łaźni wychodzą oknem, a następnie zamykają drzwi za napastnikami. Wymęczeni gorącem zbóje nie są w stanie walczyć po wypuszczeniu na wolność.
5. Podstęp Kapryldy
Rozpieszczona Kaprylda pragnie zabłysnąć w towarzystwie chwaląc się posiadaniem smoka. Kajko i Kokosz nie mają jednak zamiaru sprzedać jej Milusia, więc dziewczyna ucieka się do podstępu. Udaje przedstawiciela komisji i odbiera im prawo do opieki. Przyjaciele wyruszają jednak po swego pupila, a w trakcie konfrontacji smok podpala obcy gród po zobaczeniu małej myszki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz