Mały test nowych zasad piątej edycji D&D w wersji beta. Wprowadzone zmiany są znaczne, aczkolwiek nie rewolucyjne, a wręcz uwsteczniające. Powrócono do wielu zaniechanych koncepcji. Póki co rozegraliśmy trzy próbne walki i zauważyliśmy, że ich przebieg jest znacznie szybszy niż w czwartej edycji. Głównym powodem tego jest znaczne ograniczenie HP wśród przeciwników, przeciętny kobold ma zaledwie 3 HP. Oznacza to, że każdy trafny cios, a czasami również nie trafny ;), kładzie przeciwnika trupem. Nie ma już mocy, które znacznie urozmaicały wykonywane ataki, zamiast tego mamy po prostu atak co najwyżej barwnie opisany przez gracza. W aktualnej postaci gra pozbawiona jest elementów strategicznych, tak przez nas cenionych podczas walk figurkami na planszy, jeśli zmiany pójdą w tym kierunku to prawdopodobnie pozostaniemy przy czwartej edycji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz