niedziela, 29 stycznia 2012

LEGO Harry Potter Years 5-7

Legutkowa kontynuacja przygód Harrego Pottera, tym razem w oparciu o fabułę przygód z lat 5-7 nauki w Hogwarcie. Konstrukcja plansz szkoły jest niemal identyczna jak w pierwszej części, różnice pojawiają się jedynie w nowych planszach związanych bezpośrednio z fabułą. Ostatnie części cyklu są znacznie mroczniejsze, jednak charakterystyczny humor gier spod znaku LEGO zdecydowanie rozświetla, ale i spłyca całość. Jak we wszystkich grach tego typu rozgrywka polega na zbierani monetek oraz różnego rodzaju innych znajdziek, tym razem prócz standardowych złotych i czerwonych klocków, są to portrety postaci, części godła Hogwaru oraz studenci, których należy ratować z opresji. Gra jest dość prosta, a tym samym jej przejść nie do końca satysfakcjonujące, mimo wszystko uzyskanie wyniku 100% wymaga odrobiny trudu. Całkowite ukończenie zajęło mi 28 godzin co jest wynikiem przeciętnym jeśli chodzi o inne gry z tej serii.
Ocena: 3/5




2012.01.21-22 (5 godzin)
Gra polega głównie na zwiedzaniu różnych lokacji i znajdowaniu poukrywanych znajdziek. Fabuła służy jedynie do określenia otoczenia oraz urozmaicenia planszy. Przeszedłem już prawie pierwszy z trzech rozdziałów (rok  5, Zakon Feniksa). Harry zakłada w szkole Zakon Feniksa, w którym uczy innych obrony przez czarną magią. Snape pomaga mu zapanować nad przebłyskami wspomnień jakie współdzieli z Voldemortem. Ostatecznie Dumbledor zostaje zmuszony do opuszczenie Hogwartu, a Harry z przyjaciółmi przenosi się do tajnej siedziby swego ojca chrzestnego.

2012.01.23 (2 godziny)
Ukończyłem pierwszą część przygód, rok piąty. Po nocnej wyprawie do Ministerstwa Magii musimy stoczyć walkę ze Śmierciożercami, a następnie z samym Voldemortem wspomagani przez Dumbledora.

2012.01.24 (3 godziny)
Rok 6, Książę Półkrwi. Z Dumbledorem odwiedzam jego starego przyjaciela i sprowadzam do Hogwartu. Uczę  się używać specjalnych okularów, przez które widać ukryte klocki oraz sporządzać eliksir wskrzeszający. Następnie jako młody Dumbledor odszukuję małego Voldemorta i zabiera go do szkoły. Jako Harry bezskutecznie próbuję zdobyć wspomnienia jednego z nauczycieli, którzy uczyli młodego Voldemorta. Następnie uczę się czaru Aguqmenti pozwalającego lać wodę (dosłownie). Wszyscy wyruszają na święta do domu Weslewów, gdzie odpieramy atak Śmierciożerców. Ponownie w szkole uczę się czaru Reducto pozwalającego niszczyć srebrne obiekty.

2012.01.25 (3 godziny)
W pierwszej kolejności odtruwam Rona, a potem wspólnie ścigamy Malfoya. Następnie w Pokoju Zagubionych Rzeczy lokalizuję portal używany przez Śmierciożerców do wchodzenie do Hogwartu. W końcu zażywam eliksir szczęścia by uzyskać od profesora jego wspomnienia o Voldemorcie, ale wcześniej muszę pomóc mu w ogrodzie, a następnie uzyskać jad z martwego pająka. Dzięki temu uzyskuję wspomnienia, a tym samym lokalizację kolejnego Horcruxa, natychmiast udajemy się tam z Dumbledorem. Przechodzimy jaskinie i dostajemy się na podziemną wyspę, gdzie Dumbledor pije kolejne napoje, a Harry odgania upiory. Gdy wracamy do szkoły okazuje się, że jest opanowana przez ogień i Śmierciożerców musimy więc wydostać się z jej terenu, a tym samym zakończyć rozdział.
Rok 7, Insygnia Śmierci, część 1. Wszyscy gromadzą się w domu Harrego i zamieniają dla zmylenia wroga w Pottera. Podczas ucieczki odpieramy ich ataki, by w końcu dotrzeć do domu Wesleyów. Tu ma miejsce wesele, które przerywa atak Śmierciożerców. Ponownie uciekamy do miasta, gdzie staczamy pojedynek w barze, a następnie po przemianie w urzędników udajemy się po Horcrux do Ministerstwa Magii, który odbieramy profesor Umbridge i uciekamy przez piec. Rozbijamy namiot w lesie, to będzie teraz nasza baza wypadowa.

2012.01.27-29 (15 godzin)
Reszta gry pokrywa się fabularnie z ostatnim tomem przygód Harrego Pottera. Głównym celem jest odnalezienie i zniszczenie siedmiu Horcruxów, z których ostatnim jest sam Harry. Ostatnia walka z Voldemortem jest prosta, ale walki w tej grze nigdy nie stanowiły wyzwania.
Po zakończeniu wątku fabularnego można w końcu zająć się prawdziwą eksploracją poszczególnych plansz. Dzięki kociołkom można zmieniać postaci, dzięki czemu swobodnie rozwiązywać wszystkie zagadki logiczne i zdobywać poszczególne znajdzki.Ogólnie do odnalezienie były standardowo złote klocki oraz czerwone skrzyneczki z ulepszeniami gry (między innymi słynne mnożniki zdobywanych monet). Dodatkowo trzeba było odnaleźć portrety 200 postaci, uratować z opresji 60 studentów oraz zdobyć w każdym z 24 rozdziałów cztery fragmenty godła Hogwaru. Ostatecznie pozostał mi do odnalezienia jeden złoty klocek, który dostałem dopiero po ukończeniu dodatkowego wyzwania planszy miasta. Po zdobyciu wszystkich 200 złotych klocków można zbudować złotą replikę Hogwartu, z której bez ustanku sypia się złote monety.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz