Przeludnienie Ziemi zmusza ludzkość do zakładania miast na dnie oceanów. Każdy z graczy przystępuje do tego wyścigu na własnym kawałku podwodnego świata i ma na to trzy epoki, w których dostępne są coraz bardziej zaawansowane technologie. Epoki dzielą się na cztery lub trzy tury, a w tych każdy gracz ma trzy akcje, które wybiera się ze wspólnej puli, a więc trzeba je dobrze zaplanować nim inni je zajmą. Akcje wykonuje się kartą z ręki, a jeśli ma ona identyczny kolor to możliwe jest również wykonanie akcji z karty. Dzięki temu można zdobywać surowce, budować miasta, tunele oraz budynki, a także ulepszać je i zdobywać pozycję na torze wpływów. Tor ten pozwala ustalać kolejność, a także zdobywać niektóre surowce. Karty dzielą się na dające natychmiastowy efekt oraz takie które owocują podczas produkcji po każdej epoce, dające stały bonus w rozgrywce lub punktujące na koniec gry. Dodatkowo, po każdej epoce należy wykarmić swoje miasta. Tunele pozwalają tworzyć sieć z miast oraz dołączać pobliskie metropolie lądowe.
W czasie gry zdobywa się stosunkowo niewiele PZ, za to po zakończeniu ilość ta gwałtownie rośnie, gdyż podliczane są punkty za miasta oraz zdobyte karty. Zwycięzcą została Marta, która zdobyła około 130 PZ, daleko za nią był Marek, Mariusz i ja z PZ w okolicach 80.
Gra jest ciekawa, gdyż polega głównie na budowie swojej sieci miast, ale denerwujące jest ciągłe zajmowanie dostępnych akcji przez innych graczy. W związku z czym raz ustalony plan działania musi być każdorazowo modyfikowany. Dodatkowo nagły przyrost PZ po zakończeniu rozgrywki nie pozwala na zorientowanie się kto aktualnie wygrywa, a wynik końcowy może być bardzo zaskakujący.
Ocena: 4/5
W czasie gry zdobywa się stosunkowo niewiele PZ, za to po zakończeniu ilość ta gwałtownie rośnie, gdyż podliczane są punkty za miasta oraz zdobyte karty. Zwycięzcą została Marta, która zdobyła około 130 PZ, daleko za nią był Marek, Mariusz i ja z PZ w okolicach 80.
Gra jest ciekawa, gdyż polega głównie na budowie swojej sieci miast, ale denerwujące jest ciągłe zajmowanie dostępnych akcji przez innych graczy. W związku z czym raz ustalony plan działania musi być każdorazowo modyfikowany. Dodatkowo nagły przyrost PZ po zakończeniu rozgrywki nie pozwala na zorientowanie się kto aktualnie wygrywa, a wynik końcowy może być bardzo zaskakujący.
Ocena: 4/5
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz