piątek, 6 września 2019

Star Trek: The Q Conflict

Kapitan Picard i jego załoga borykają się z ewakuacją planety zagrożonej supernową. Sytuacja jest niezwykła, gdyż gwiazda powinna żyć jeszcze przez kilka milionów lat. Równie nieoczekiwanie jej stan powraca do tego sprzed kilku dni, a załoga odkrywa, że pojawienie się ośmiu supernowych w ostatnich kilku dniach ma coś wspólnego z Q. Picard wywołuje istotę i szybko nawiązuje z nią kontakt. Okazuje się, że zakłócenia życia gwiazd są efektem wojny prowadzonej przez kilka ras istot, których moce są zbliżone do rasy Q. Kapitan Enterpise składa protest, a Q wpada na pomysł by to ludzie rozwiązali ich spór. Reszta walczących ras przystaje na to i cztery strony konfliktu zyskują swych przedstawicieli w osobach przyzwanych z różnych okresów czasu słynnych dowódców. Picard ma reprezentować Q, a Kirk z Enterprise sprzed 100 lat, Sisko z Deep Space 9 oraz Janeway z Voyagera pozostałe rasy. 
Pierwszym wyzwaniem, przed którym stają cztery drużyny, jest zdobycie artefaktu dawno wymarłej rasy Iconian. Urządzenie odpowiada za kontrolę bram przestrzennych, których technologia została zapomniana. Drużyny złożone z wymieszanych załóg przystępują do wyścigu i pierwsza do celu dociera grupa Janeway i tym samym wygrywają. 
Drugie wyzwanie polega na stawieniu czoła kosmicznej bestii Planet Killer. Z pojedynku zwycięsko wychodzi załoga Picarda, który zabija bestię dzięki swym nowoczesnym torpedom kwantonowym. 
Kolejne wyzwanie polega na zwróceniu uwagi Wyroczni, która zamieszkuje osobliwość czasoprzestrzenną w pobliżu DS9. Istoty te odmówiły Q udziału w jego zawodach więc ten chce się na nich odegrać. Kapitan Kirk, po wejściu przez bramę, nawiązuje z nimi kontakt i informuje o zasadach Q. Zdenerwowana Wyrocznia atakuje Q co pociąga za sobą niebezpieczne zjawiska w świecie rzeczywistym. 
Sytuacja uspokaja się dopiero po interwencji innych Q, którzy nieprzychylnie patrzą na te zawody. Zawiązuje się wręcz wewnętrzny spisek, którego celem jest zakończenie nieprzyzwoitej zabawy. Tymczasem nowym zadaniem jest pojmanie królowej Borg, a zwycięzcą zostaje ponownie kapitan Picard. 
W następnym zadaniu załogi mają przynieść Q cząstkę Omega, która jest tak niebezpieczna, że potrafi zniszczyć lata świetlne podprzestrzeni i uniemożliwić podróże warp. To przeważa szalę i wszystkie załogi podejmują wspólne działanie przeciw Q. Z pomocą innych Q, którzy wyposażają ich w broń zdolną uśmiercić nawet przedstawicieli ich rasy, rozpoczyna się bitwa, w której oficerowie Federacji walczą z zastępami istot przyzywanych przez Q. Ciągle prąc naprzód w końcu udaje im się zranić Q, a ten odstępuje od walki i przystępuje do rokowań pokojowych. Ostatecznie zawiązany zostaje pokój i wszyscy wracają do swych miejsc i czasu. Całe zamieszanie okazuje się kolejną zabawą Q, który jako istota nieśmiertelna i zdolna do wszystkiego gotowa jest wiele poświęcić dla chwili ekscytacji. 
Ocena: 4/5

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz