Gra wzorowana na genialnym Power Grid i uproszczona do zakupu elektrowni oraz surowców. Dzięki temu gra się zdecydowanie szybciej, choć rozgrywka traci na pewno wiele ciekawych elementów strategicznych. Rynek surowców został również uproszczony i ceny wszystkich dostępnych elementów zamykają się w przedziale 1-4. Podobnie jak w oryginale podstawowym celem jest zgromadzenie trzech jak najbardziej dochodowych elektrowni, dzięki którym zdobywa się w ostatniej rundzie PZ, a następnie dolicza punkt za zgromadzone fundusze. W pierwszej rozgrywce wygrał Marek zaledwie jednym Euro, który rozstrzygnął nasz remis.
Ocena: 3/5
Celem każdego z graczy jest oczywiście zdobycie jak największej ilości PZ. Głównym sposobem na ich uzyskiwanie jest rozbudowa piramidy nowobudowanej świątyni w centrum planszy. Do tego potrzebne są surowce jakie jak drewno, kamień, złoto i kakao. Akcje wybiera się przesuwając każdorazowo jednego z trzech robotników (później można dokupić czwartego) po polach lokacji. Każdy z robotników reprezentowany jest sześciościenną kością, na której liczba oczek symbolizuje jego doświadczenie, a co za tym idzie efektywność wykonywanej akcji. Wydajność zwiększa również ilość robotników wykonujących daną akcję. Czas gry ograniczony jest do trzech zaćmień lub ukończenia piramidy.
Pierwszą sesję poświęcamy praktycznie na zapoznanie się z regułami oraz wstępne rozegranie kilku rund. Mimo wszystko pozwala to na bardzo pozytywną ocenę gry.
Ocena: 4/5
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz