Po 'Grze Endera' cała historia pokonania Robali jest już znana, jednak tym razem wszytko zostaje przedstawione nie z punktu widzenia Endera, a jego przyjaciela i potencjalnego zastępcy Groszka. Temu genialnemu dziecku cudem udaje się przeżyć na ulicach Rotterdamu, gdzie musi walczyć o jedzenie wraz z dziecięcym gangiem. Ich przywódcą staje się bezwzględny Achilles, który planuje go zabić, jednak udaje mu się w porę uciec do Szkoły Bojowej. Tu daje się poznać jako perfekcyjny analityk, który na podstawie szczątkowych informacji potrafi wydedukować daleko idące wnioski. W ten sposób bardzo wcześnie odkrywa prawdziwy sens istnienia ich szkoły, a później rzeczywistą walkę z Robalami pod przykrywką elitarnego szkolenia. Pod koniec wojny, zmienia swoje zainteresowanie na wydarzenia, które rozgrywają się na Ziemi i dość szybko zaczyna wpływać na ich przebieg. Udaje mu się również wyrzucić ze szkoły Achillesa, który także tu trafia.
Card po raz kolejny pokazuje kunszt swego warsztatu. Genialnie prowadzona fabuła, mimo znanej już historii wciąż zaskakuje i wyjaśnia kilka nieścisłości. Najważniejsze jednak, że przybliżona zostaje postać Groszka, który miał znacznie większy wpływ na wojnę z Robalami niż to się początkowo wydawało i wkrótce zacznie modelować historię Ziemi.
Ocena: 5/5
Card po raz kolejny pokazuje kunszt swego warsztatu. Genialnie prowadzona fabuła, mimo znanej już historii wciąż zaskakuje i wyjaśnia kilka nieścisłości. Najważniejsze jednak, że przybliżona zostaje postać Groszka, który miał znacznie większy wpływ na wojnę z Robalami niż to się początkowo wydawało i wkrótce zacznie modelować historię Ziemi.
Ocena: 5/5
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz