piątek, 14 czerwca 2019

Patchwork Express - Terra Mystica

Patchwork Express
Prosta gra dla dwóch osób polegająca na szyciu kołdry z dostępnych w danym momencie łatek. Za łatki płacimy zebranymi guzikami i przesuwamy swój pionek na torze czasu o wskazaną ilość pól. Po przejściu, na tym torze, znacznika wypłaty, zbieramy tyle guzików ile mamy na zebranych już łatkach. Łaty układamy by tworzyły razem spójny wzór i ostatecznie pozostało jak najmniej wolnych miejsc. Raz położonych łatek nie można już przesuwać, ale dziury można zakrywać też specjalnymi mini łatkami zdobywanymi za torze czasu. Gra kończy się, gdy obaj gracze dojdą do końca toru. Zliczają następnie swoje guziki i płacą po dwa guziki za każde puste pole.
W pierwszej rozgrywce udało mi się wygrać, mimo że miałem więcej wolnych pól, za to zebrałem wcześniej więcej guzików.
Ocena: 3/5

  

Terra Mystica
Kolejne podejście do tej gry, jednak tym razem bez Andrzeja. Ja wcieliłem się w Fakirów zamieszkujących pustynie. W pierwszej rundzie wystawiłem od razu cytadelę, która generowała mi jednego kapłana. Niestety wydałem na to prawie całe zasoby i w kolejnych rundach znacznie spowolniło to mój rozwój. W rezultacie nie korzystałem z akcji, którą dawała mi cytadela, a nie mogłem też sprawnie się rozbudowywać. Skończyłem jako ostatni, choć nadrobiłem trochę punktów umieszczając kapłanów w kultach oraz zdobywając łącznie największe terytorium, dzięki cytadeli pola mogły być od siebie oddalone o dwa heksy by wciąż być uznawane za jedno terytorium. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz