środa, 22 marca 2017

Pandemic Legacy - Carcassonne

Pandemic Legacy
Rozpoczynamy misje kwietniową, która początkowo nie różni się niczym od wcześniejszego miesiąca, jednak po drugiej epidemii następuje kolejna mutacja Cody. Tym razem żetony zarażenia zamienione zostają na figurki zakażonych. Miasto, w którym się pojawią jest na stałe oznaczone jako zakażone i od tej pory każde zarażenie oznacza rozprzestrzenianie się Cody, nawet w miastach, które początkowo były objęte innym typem choroby. Niestety znowu zapomnieliśmy o podstawowej zasadzie, czyli zajmowaniu się w pierwszej kolejności miastami z trzema żetonami choroby. Do tego mieliśmy pecha z dwoma epidemiami w dość krótkim odstępie czasu. W rezultacie trzecia epidemia spowodowała masowe rozprzestrzenianie się chorób w miastach mocno już zarażonych i tym samym zakończenie gry porażką...


Carcassonne
Każdy z graczy dobiera w swojej turze jeden żeton mapy i dokłada go w pasujący sposób do reszty. Na nowym obszarze może zająć wolne miasto lub drogę. Zamykając taki obszar gracz otrzymuje po dwa punkty za fragment miasta i jeden za drogę. Dodatkowo są jeszcze klasztory punktowane za każdy fragment mapy otaczający jego żeton. Rozgrywka odbywała się w dość wyrównany sposób, a ostateczne rozstrzygnięcie przyniosło dopiero końcowe zliczenie punktów za niedokończone obszary. Tym razem udało mi się wygrać, ale to tylko szczęście początkującego :)
Ocena: 4/5

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz