Wszystko co pochodzi z Niewidocznego Uniwersytetu należy traktować ze szczególną ostrożnością. Przekonało się o tym stado szczurów żerujących na ich śmietniku oraz kot Maurycy, który polował na szczury. W wyniku spożywanej magii wszyscy zyskali niezwykłą inteligencję i umiejętność mówienia. Wraz z poznanym ulicznym grajkiem tworzą grupę, która nawiedza małe miasta plagą szczurów, a następnie, za zapłatą grajek wyprowadza je z miasta. W swej wędrówce trafiają do odległego miasteczka w Umberwaldzie, gdzie zdecydowanie dzieje się coś niedobrego. Ludzie, w swej ignorancji, stworzyli Króla Szczurów, który ma zdolność wpływania na umysły swych krewniaków, a także samych ludzi. Na szczęście zwycięża Klan inteligentnych szczurów przeciw zbiorowej kontroli prymitywnego zła. Na koniec mieszkańcy miasteczka i Klan dochodzą do porozumienia tworząc unikatową w skali całego świata społeczność żyjących w symbiozie ludzi i gryzoni.
Ocena: 4/5
Ocena: 4/5
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz