piątek, 30 października 2015

Dungeon World: Początek

Zaczynamy przygodę z nowym systemem RPG, Dungeon World. System wyróżnia się oryginalnym mechanizmem tworzenia więzi między bohaterami. Łączy ich wzorcowymi powiązaniami innymi dla każdej klasy, dzięki którym możliwe jest rozgrywanie ciekawych interakcji i rozwijanie scenariusza przez samych graczy. Pole działania ograniczone jest do zamkniętej listy umiejętności, które wymagają testu losowego, ale muszą być w pierwszej kolejności uzasadnione fabularnie przez gracza. Czynności mnie istotne lub wręcz oczywiste nie są testowane i ich rozegranie zamyka się w części fabularnej.
W pierwszej sesji tworzymy postacie, a raczej jedynie uzupełniamy brakujące elementy gotowych już szablonów. Rozgrywamy także testową walkę, która mimo zapowiedzi trwa dość długo, ale jest bardzo wyjątkowa. Barwna, spontaniczna i z zaskakującym przebiegiem. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz