Zasady gry są bardzo podobne do pierwowzoru (51st State), ale część zasad uległa uproszczeniu, dzięki czemu wyeliminowanych zostało kilka nieścisłości i zbędnych komplikacji. Kartonowe żetony zasobów zostały zastąpione ładnymi, drewnianymi pionkami. Całkowicie zrezygnowano z kart liderów, a zamiast tajemniczych ikonek wprowadzono sensowne opisy. Dołączone karty lokacji dzielą się na produkcję, cechy oraz akcje i dzięki temu podbicie ich kosztuje odpowiednio 3, 4 lub 5 czerwonych strzałek. Dodatkowo żeton policji może podwyższyć o jeden obronność jednej karty. Złupiona lokacja pozostaje jako ruina, którą łatwo przebudować za pomocą dowolnej innej karty. Kolejna edycja gry nie wprowadza, jak widać, rewolucyjnych zmian, ale uparcie, małymi kroczkami, dąży ku ideałowi.
Podczas rozgrywki nie dokonywaliśmy wzajemnych ataków i skupialiśmy się na rozbudowie swych lokacji. Jak zwykle kluczowe okazały się karty, dzięki którym dostawało się PZ. Ostatecznie wygrałem z 45 punktami, Marecki z 44, a Andrzej z 40.
Ocena 4/5
Na koniec rozegraliśmy jeszcze szybką partyjkę w Dixit Jinx, ale rozgrywką w tę uproszczoną wersję nie daje tyle satysfakcji co wersja pełna.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz