sobota, 6 kwietnia 2019

Zamki Burgundii - Terraformacja Marsa

Zamki Burgundii
Nareszcie udaje nam się rozegrać tę grę do końca, gdyż za pierwszym razem dotarliśmy tylko do końca drugiej tury. Każdy z nas podjął się rozwijania planszy niestandardowej, przez co mieliśmy inne warunki początkowe. Ciężko powiedzieć o obieraniu od początku konkretnej strategii, gdyż bardziej to wyglądało na reagowanie na aktualną sytuację niż zaplanowane działania. Dużym ułatwieniem było wykupienie na samym początku technologii pozwalającej na ustawianie terenów z tolerancją +-1, dało mi to sporą swobodę. Wykupiłem również parę wynalazków, które punktowały mi dodatkowo za różne sprzedane towary i zwierzęta. Mimo tego Marecki i tak był pierwszy, choć wiele akcji poświęcał na pozyskiwanie robotników. Ja zająłem drugie miejsce, a Andrzej trzecie. 



Terraformacja Marsa
Rozgrywamy partię z nowym dodatkiem Kolonie. Pozwala on na zakładanie kolonii na księżycach Jowisz oraz kilku innych mniejszych ciałach niebieskich naszego układu. Drugą możliwością jest handlowanie z tymi koloniami, co zwykle przynosi spore profity, a w kombinacji z odpowiednimi kartami pozwala na generowanie stałego dochodu. Każdy z graczy wcielił się w jedną z nowych korporacji, a moja pozwalała na podwyższanie dochodu po zagraniu każdego nowego symbolu. Do tego spory zysk dawał mi projekt z nowego dodatku Marsjańskie Zoo, dzięki któremu co turę dostawałem dodatkowe 8 megakredytów. Tym razem to ja zostałem zwycięzcą :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz